Strany
vydává Zdeněk Šraier
Strany potápěčské
zavřít

Napište hledaný výraz a stiskněte Enter

Krakow - Lom Zakrzowek

Hodnocení lokality
0 - Velmi pěkná
(hodnotilo 111 potápěčů)
Průměrné teploty vody v hloubce po měsících
leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec
- 2°C 3°C 4°C 5°C 6°C 6°C 8°C 6°C 9°C 6°C 5°C
Obrázky lokality
Vrak - obrázek poslal Szöke Lubo
Popis lokality

Aktuální info. 28.9. 2023

Lom je volně zdarma přístupný jak pro potápění tak pro koupače. Potápěčská základna Kraken už tam není a nic s toho co tam dříve bývalo. Na místě kde stávala budova Krakenu je nová prosklená budova, zatím bez využití (v budoucnu by tam měla být prý restaurace, v přízemí bazén pro potápěče). Novým majitelem a provozovatelem všeho je město Krakow. Domečky na převlečení u břehu jsou vybourané do základů, prostor rekultivován, stále tam probýhají drobné stavební práce. Do lomu je u kruhového objezdu  (cca. 700m od vody) zákazová značka vjezdu. Tento zákaz je velice pečlivě hlídán policií. Co jsem se s nimi bavil, v areálu je kamera a jak vidí porušení vjezdu, tak si pro narušitele hned jedou a kasírují (takže rychlé vyložení věcí Vás nezachrání před pokutou). Vjezd do areálu můžou jen policie a hasiči a auta na speciální povolení + vozíčkáři. Parkování pro potápěče a koupače je možné u kruháče podél silnice směr Pychowice. Na druhou stranu jsou zákazy stání. Záložní možnost parkování je u Kauflandu, ale dalších 200m navíc. Od kruháče je luxusní nová asfaltka v podstatě až k vodě. Původní vstupní brána do areálu Krakenu již neexistuje, takže lom 24hod přístupný. V druhém laloku lomu je postavený nový areál bazénů pro koupače, je to dost monstrózní stavba, ale taktéž volně přístupný zdarma. Takže když chcete potápět musíte si na transport dovést ideálně vozíček, dost lidí tam měli rudlíky, ale posledních 30m k vodě je stím dost boj. Pod vodou jsou stále atrakce co tam byli, jen roury na prolézání jsou rozbořené, na cestě přibyla plošina od koupačů co bývala po pravé straně při vstupu do vody. Plnění lahví nevím, my měli svoje dostatečné zásoby z domu. Stále špičková viditelnost. Ideální i pro rodinné výlety s manželkou a dětmi.

LOM JE OD 15.7.2019 KVŮLI STAVEBNÍM ÚPRAVÁM UZAVŘEN !!!

Lom se nachází téměr v centru Krakowa.

Vstupné je 40 zlotých za osobu. Auto zdarma. Pro vstup je nutno koupil lístek v klubu KRAKEN, který se nově nachází přímo u lomu.

Lahve lze foukat na místě za 1,50 zloty za litr (t.j. asi 11 Kč).

Bližší info klub Kraken: http://www.kraken.pl/index.php?dzial=firma
tel.: +48 790 66 77 88

Mapa lomu s rozmístěním všech atrakcí je na http://www.kraken.pl/resources/zakrzowek/mapy_akwenu_47/domyslna_123/mapa_2012.pdf

K ubytování lze doporučit To tu hostel, sw. Gertrudy 21, Krakow. Je přímo ve středu města, hned pod zámkem, může sloužit jak výchozí místo pro večerní prohlídky města. Hostel odporúčam len tým, ktorým nevadí hluk električiek a majú tvrdý spánok.

Vloženo 25.04.2004. Údaje naposledy změněny dne 29.09.2023
Stavy lokality
Datum a čas Hloubka Teplota [°C] Viditelnost [m]
Hodnocení [m] Vzduch Voda max. Voda min. Nahoře Dole
05.10.2023 06:41 29 22 21 8 4
0 Lokalita opět přístupná. Nelze však dojet autem až k vodě. Na to je nutné zvláštní povolení. Musíte počítat s odnesenim věci z parkovišť cca 500m. Nelze foukat a není žadne zázemí. (Zapsal )

28.09.2023 15:15 20,2 26 21 5 20 15
0 Druhý ponor je v plánu skútrovačka okolo lomu. Nejdříve výborný oběd (řízečky od Jitulky), pokec s kolegy potápěči od Jihlavy, Jablonce, kolegům půjčujeme naše TVP (transportní vozidlo potápěčů) vozíček půjčený od mámy. Dokonce na lomu potkáváme kamaráda Richarda s Tomem :) Pak šup na skútry (motorky) a frčíme. Bereme to proti směru hodinových ručiček na max. rychlost. Držíme se v průměrné hloubce cca. 10-15m. Je to luxusní zážitek, okolo lomu je to výrazně čistější než, kde lezou potápěči a koupači. Dokonalá honička na motorkách. Je vidět až na hladinu průzračnou vodou a až na dno opět průzračnou vodou. Dole je ale děda Mráz s berlou Mrazilkou (jen 5°C). Po 30min jízdy cca. 1,2km ujetého na plný plyn Honzovi uvadá skútr, takže mi nasedá na D-ring a já nás na kompas v 3m odvážím náměr 120°zpět na místo zanoření. Daří se a po 5min jsme zpět a i mě už uvadá skútr. Celý ponor na EAN32 v nulovém času. Celkem pod vodou 38min. Viděli jsme mraky rybiček, štiku. Na břehu mraky koupačů/koupaček, bylo se na co dívat :) Na závěr foto s kamarády potápěči. Cesta sem z Blanska 4,5hod, zpět zase 4,5hod (pozor A4 dálnice je rozkopaná). Fotečky na našem webíku www.alkyon.cz a mém Facebooku. (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)

28.09.2023 12:00 13,1 26 21 8 15 10
0 Při příjezdu si kárkou od zaparkovaného auta od kruháče cca. 700m odvážíme svoje nádobíčko po exkluzivní asfaltce ke břehu lomu v místě bývalé potápěčské základny. Strojíme se a hurá do vody. Pod vodou špičková viditelnost, jako v moři. Jdeme po levé cestě, míjíme kancelář s počítačem, rozbitou plošinu, kde jsou nádherní okouni, policejní auto, budova, rozbité roury s kesonem, pirátská loď. Já pak musím bohužel do menší hloubky, takže se poflakuji okolo břehu v cca. 5m. Dostávám se na druhou cestu, kde nacházím atrakci prolézačku, ocelovou konstrukci s mraky rybami. Nacházím potopenou plošinu co bývala na hladině jako bazén. Na závěr letadlo a jde se ven. Celý ponor na EAN32 v nulovém času, délka pod vodu 73min. Fotečky klasika na našem webíku www.alkyon.cz a mém Facebooku, luxusní potápění. (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)

09.07.2019 09:52 16 25 21 16 8 10
0 Poslední video z této nádherné lokality před jejím uzavřením naleznete na adrese: https://youtu.be/wejoKp_orQE (Zapsal )

14.04.2019 14:15 26,5 12 7 5 20 10
0 Druhý ponor jsme šli stejně jen s tím rozdílem, že jsme za velkou loďí s kostlivcem pokračovali hloubkou okolo 13m až k platům, pak jsme dali pokusný ponor pod tréninková plata, kde se nám podařilo najít hloubku 26.5. Bylo to tam spousta harampádí (hlavně nákupní vozíky). Super potápění. Fotky hodím na náš web www.alkyon.cz (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)
Žádná blízká lokalita nebyla nalezena.