Strany
vydává Zdeněk Šraier
Strany potápěčské
zavřít

Napište hledaný výraz a stiskněte Enter

Dalešická přehrada - chata (zátoka Lavičky)

Detail lokality

Hodnocení lokality
0 - Hezká
(hodnotilo 34 potápěčů)
Průměrné teploty vody v hloubce po měsících
leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec
5°C 3°C 5°C 5°C - 11°C - 16°C 16°C 15°C - 3°C
Obrázky lokality
Mapka lokality - obrázek poslal Hejátko Martin
Popis lokality Jedná se o pozůstatky staré chaty. Jsou zachovalé cihlové zdi, nosná konstrukce verandy a konstrukce přístřešku za chatou. Na pravém boku dva dřevěné sudy na vodu.

Na lokalitu se naplavává asi 10 min. podél nádherných skalek v hloubkách do 20m.

Přístup je vhodný vpravo od lodní zastávky Třesov. V hloubce cca 12 m je natažená lajna od Martina Hejátka, který lokalitu objevil v srpnu 2008.

Panuje zde rušná lodní doprava ... opatrně!

Nejbližší plnění lahví (vzduch, nitrox):

Datum a čas Hloubka Teplota [°C] Viditelnost [m]
Hodnocení [m] Vzduch Voda max. Voda min. Nahoře Dole
26.02.2023 10:25 25,2 0 4 4 1 3
Na lokalitě jsem dnes poprvé. Na příjezdové cestě k pláži jsou dva podomácku udělané zákazy vjezdu. Voda buď max. a nebo těsně pod. Strojíme se na příjezdové cestě. Auto raději nechávám před těmi zákazy (nechci propíchnuté pneu). Naplaváváme k ostrůvku na hranu a zanořujeme se. Mojí dvojici se nedařilo a vodící šňůru jsme nešli těstě před chatičkou, pak už po šňůrách. Projíždíme si obě chatičky a pokračujeme dál. Točíme po 30min kvůli Zdenálovu močáku, který chce vypouštět. Vracíme se po šňůře, díky EAN32 stíháme v nulovém čase, pod vodou 52min. Zdenál si na ostrůvku ulevuje, voda stoupá na max. a otepluje se :) Já mrznu na hladině. Druhé skupině se dařilo lépe, šňůru trefili hned a ponor šli totožně jen s tím rozdílem, že měli vzduch a nasbírali 18min dekomprese. Slabší ponor, ale hlavní je, že jsme si zabublali :)Na závěr v Náměšti občerstvení na Benzině. Fotečky klasika na našem webíku www.alkyon.cz (Zapsal Svoboda Tomáš Suchdol)

29.01.2023 09:00 22 -5 5 4 4 2
0 Ponor ze zátoky, v neděli brzo ráno nikde nikdo, jen dvě labutě. Na ostrov nelze dojít suchou nohou. Chvíli jsme hledali strom, od kterého je vyvázaná linka, při otočce zpět kolem skal linka nalezena. Pak již vše bez problémů. U chatiček viditelnost 2-3m, nahoře v zátoce i více. Po zhasnutí světel viditelnost i více. Pěkný hodinový ponor. Přístě to zkusíme z druhé strany. (Zapsal Vaculík Radim)

08.09.2022 16:00 21 23 19 19 2 1
0 Ponor ze zátoky Lavičky, auto zanecháno u závory.Do 18m viditelnost 2-4 m, níže to klesá tak na 1 m. Linka opravena až k úseku lodní zastávky Třesov. Na lokalitě spousty velkých candátů. (Zapsal Švanda Richard)

31.08.2022 13:00 22 25 19 19 6 1
0 Ponor ze zátoky Lavičky. Bohužel nově je při příjezd do zátoky dvakrát zákaz vjezdu a soukromý pozemek. Na ostrov se dá dojít suchou nohou (no dobře, je tam 10cm vody). To znamená -5m podstav. Cíl ponoru najít chatičku. První 2m viditelnost velmi mizerná, plno sinic a hrachovka. Ale o trošičku níže se to krásně otevírá. Občas zákal od ryb, ale ten rychle sedá. Dokonce jsme si zhasli světla a kochali se krásnou viditelností. U cýpu ostrova v 10m najdete strom, od kterého je vyvázaná šňůra až k chatě. Dole u chatičky viditelnost 2-4m. Dvakrát jsme si chatu obeplavali, viděli rozpadlý sud i verandu. Ponor bez problému na 2x12 bez deco 79 minut. (Zapsal Vaculík Radim)

18.06.2021 10:00 28 24 22 16 1 2
0 Na lokalitě vznikl dětský tábor, po domluvě hlídač otevřel závoru. S autem jsme zajeli na trávník 3 m od vody (Zapsal Švanda Richard)